ElectRo Exclusives No. 009: Bibanu - Hibernetik Session Mix, 2011
"Încă din liceu, prin 2003, m-am hotărât că îmi place bassul, pe atunci în forma lui instrumentală. Au urmat în jur de 2, aprope 3 ani de cântat cu o trupă de pop rock, mai coveruri şi încet, încet, piese propri. Nu am intrat bine la facultate şi fiecare a cam mers în direcţii opuse muzicale, cât şi profesionale. Au mai urmat câteva proiecte mici şi într-un final stabilirea ca bassist la Coroziv, trupă nu-metal timişoreană. Partyurile de dnb şi festivalul TMBase devenea un fenomen tot mai îndrăgit printre melomani şi chiar şi mie îmi plăcea tot mai mult. Nu aveam nici cea mai mică intenţie să devin dj sau producător, eram consumat de pasiunea mea petru bass şi nu vroiam nici în ruptul capului să dau la o parte basul.
Aşa am hotărât că numai printr-un concept de band cu instrumente pot să pătrund în minunata lume a muzicii electronice şi mai bine de atât, cei de la PNal au cedat repede la insistenţele mele de a ne întâlni la o sală de repetiţii, să vedem dacă nu ar merge un bass mai analogic pe ceea ce fac ei. De acolo a fost foarte simplu, o bucată mai rock, una mai procesată, filtrată, Drăgan şi Uncut ştiau ce şi cum să învârtă la butoane, eu în continuare îmi permiteam să fiu leneş şi să mă concentrez doar asupra basului. Piese noi, hai să lucram să vedem, nu prea înţelegeam eu ce fac ei, eu fiind familiarizat doar cu Wavelab şi puţin Cubase, cât să înregistrez anumite pasaje pe care nu vroiam să le uit.
A început goana după aur :) . Reason a fost cel mai uşor pentru mine ca plug & play, Daw care îmi era familiar puţin, având aceeaşi structură ca şi la bass, staţii, cabluri, butoane, dacă bagi cablul greşit unde nu trebuie sună aiurea, chestii de genul, dar la scurt timp am văzut că e foarte limitat. Nu e adevărat, dar pe mine mă limita şi devenea prea technic la un moment dat, aşa că am căutat mai departe, am găsit soluţia care funţionează încă pentru mine, Ableton, e destul de intuitiv şi versatil.
Nevoia de a produce sau a mă inplica mai mult nu a venit decât pe la jumătatea lui 2009, când am luat o pauză care încă e activă. Joburi, familii, greu ajungem să ne mai întâlnim, să mai cântăm împreună şi momentan nici nu avem un plan prea concret. Tot în 2009 după un concert de Valentines Day in Setup, a propus Ufo ca eu şi Drăgan să încercăm să facem afterpartyul. Mi-a plăcut experienţa şi încet, încet am mai tot cerut sfaturi de la cine puteam, Dr Dan m-a ajutat mult punând la comun platane, mixer, pentru a putea şi eu să repet, să mă perfecţionez. Prima jumătate a lui 2010 a fost un moment de reculegere şi pentru mine, iar pe la finalul anului m-am hotărât că trebuie să continui muzical îmbrăţisând ideea de dj, dar şi produsul merge în paralel. Multe elemente noi de învăţat, nu mai îmi este de ajuns structura unui bass, mai trebuiesc gândite ritmuri de tobe, synthuri, plus parametrii, filtre, totul devine din ce în ce mai complex, noroc că se găsesc o sumedenie de informaţii pe internet, numai timp de documentat şi exersat mai lipseşte. Chitara bass îşi joacă în continuare un rol foarte important, fiind mult mai inspirat să compun o linie melodică sau o frază muzicală, chit că şi claviatura midi câstigă teren în procesul artistic." (Horia Haţeg / Bibanu' , 2011)
ElectRo Exclusives No. 20: Dr. Dan, 2012
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu