Polymoog - For the generation, 2020
"Prima mea încercare de a face muzică ciudată am avut-o pe la zece ani. Am descoperit sonorităţi interesante cântand la corzile de la pian cu pedala apasată, de asemenea foloseam pianul ca reverb pentru alte instrumente. Secţia ritmică am obţinut-o cu o maşină de cusut mecanică "Ileana" şi toate astea se înregistrau pe un magnetofon Majak. Din păcate înregistrările nu mai există.
Urmatoarea etapă, 1987, cu formaţia Pacific din Arad. Am apărut ca mezinul formaţiei. Tot atunci m-au şi botezat Polymoog. Eram ăla mic cu polymoog-ul, eu neavând niciodată acest instrument. Atunci foloseam un Korg Poly 800.
Povestea cu Pacific am ţinut-o până în 1998 când am emigrat la Compact. Între timp l-am cunoscut pe Gyuri Pascu, cu care începusem proiectul Blue Workers şi care mergea foarte bine. Aşa am ajuns şi formaţie la Divertis Show şi în felul ăsta mi-am văzut şi primul album de muzică electronică pe piată: Gentry, 1996, Tempo Music. În perioda Compact am încercat să aduc sonorităţi noi, care au reimprentat puţin stilul deja cunoscut al formaţiei. "Compact 100%" este albumul care face diferenţa între trecut şi prezent, practic acolo s-a schimbat macazul.
În paralel am început colaborarea cu Liliana Ştefan Şi am adus pe lume un nou proiect cu muzică de relaxare, fiind tot muzică electronică veritabilă, dar branduită greşit după părerea mea. Aşa a vrut producătorul să nişeze acest proiect. Cred că acolo am scris cele mai bune piese din viaţa mea. Nu ştiu dacă am să mai fiu în stare să scriu asemenea muzică, atât de sensibilă.
A urmat o perioadă în care m-am concentrat spre altceva. Am început să creez sunete pe diferite syntetizatoare. Astfel am ajuns în atenţia unor oameni importanţi în producţia de syntetizatoare din întreaga lume: Stephen Kay, Steve McNally, Taiki Imaisumi, Shoji Kinoshita. În 2009 am început prima mea lucrare la Korg. Am făcut sunete, arpegiatoare şi demo song pentru Korg MicroStation." (Dan Stesco "Polymoog", 2011)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu