6.8.25

Testimonial Cristin-Victor Neagu (Electronvc), 2015

 „În fapt, începutul e prin 1995-1996 când am găsit la nişte amici ardeleni sosiţi prin Constanţa intempestiv aparent, nişte reviste cu tot felul de prostioare prin ele, însă una singură avea pe copertă o zisă cu scris mare: <Music Maker>, şi era pe acolo descris un progrămel în care puteai să faci techno. Acest moment a fost un Declick pentru mine, totul coroborat evident şi cu muzica vremii: jungle, big+beat, dnb şi mai târziu prin 1999-2000, cu IDM. Prin 1996-1997 lucram la tot felul de colegi anumite beaturi pe computer şi visam la un computer bunicel ce a apărut în 1999 la mine acasă, între timp eu ascultând cu mult patos enorm de multă muzică electronică din care îmi trăgeam seva a ceea ce va să vină în micul meu univers.

Declickul numărul 2 a fost când am descoperit acest duo englezesc de IDM pe numele lor Autechre căci ei îmi produseră reflecţii adânci asupra ceea ce însemna Sequencer şi ideea de Pattern, totul parcă era răsturnat cu capul în jos în ceea ce înţelesesem până atunci. Aşadar, computerul meu a venit la începutul lui 1999, între timp am învăţat puţin Acid Pro, am făcut rost de tobe de pe CD samples şi tot aşa, uşor, uşor spre 2000-2001 deja tatonam Reaktor de la Native Instruments şi începusem să creez sunete custom, chiar şi primele tobe plăsmuite din sinteza pură a acestui program pe care le-am denumit Antidrumz, adică deja microbul luase amploare ciclopică.

La începutul lui 2003 am început să lucrez în Max/Msp de la Cycling '74 şi a fost o perioadă decentă în ale învăţăturii şi experienţei în care am încercat şi aprofundat cu adevărat trucurile grele ale muzicii experimentale.

Am cântat şi prin TMBase în 2002. Între 2002 şi 2005 au mai fost evenimente cu muzică IDM prin Timişoara, Bucureşti şi Cluj unde am fost chemat şi la care m-am dus cu mare plăcere (pe vremuri chiar se ţineau şi era un oarecare interes pentru aşa ceva însă nu era povestea cu TV-ul, cu promovare de event, etc). Acele eventuri aveau o aură anume căci erau îndeobşte situate în galerii de artă abstractă sau locuri <neamenajate>, iar feelingul şi ambianţa erau de fresh, curiozitate şi stare de bine, căci muzica electronică era (încă) la începuturi pe atunci. După umila mea părere acela a fost adevăratul underground.

Am făcut IDM ceva timp dar m-am lăsat de ceva ani din varii motive, păcat că am pierdut o grămadă din trackuri în timp.

Nu sunt multe de zis per total, pentru că nu prea am avut vreodată dorinţa să încerc să ies în faţă, sau să merg la events într-un mod activ şi constant, plus de asta nu a existat talent în zona muzicală propriu zisă, eu fiind axat de „mic copil” pe ideea de IDM Tehnic, de Skillz întru <Antidrumz> până la urmă. Dar a fost o mare nebunie şi dorinţă intrinsecă cât cuprinde de a manipula sunetul la nivel de matematică, de a vibra din toţi rărunchii cu stilul IDM între 1999-2005. Şi după 2005 am mai făcut IDM însă lucram deja pe vechile patchuri făcute în anii mei de prea-plin în ale Max/Mspului şi Ni Reaktorului, plus de asta dispăruse aproape complet dorinţa de a mai merge la vreo cântare ceea ce nu putea să însemne decât faptul că mai scăzuse considerabil din pura plăcere de la sfârşitul anilor '90 până spre 2005. Ce am mai făcut în ultima vreme din când în când şi aproape la mişto a fost ceva muzică drum‟n‟bass, old skool side, dar nimic concret, iar toate aceste încercări având resortul în muzica ce o ascultam în anii de glorie ai dnb-ului (Optical, Ed Rush, Photek, Dillinja, etc).

Oricum ar fi, condiţia sine-qua-non pentru această zonă a muzicii e pasiunea vivantă şi ardentă pentru noi <Antidrumz>, pentru Noi Sunete, pentru <Alegorie> în sine într-un final, căci transpui simţiri abstracte în ceva concret, aşa cum este pentru mine sunetul. Muzica este forma mea personalizată de hedonism casnic plus amfitrioană firoscoasă de la care învăţ mereu şi mereu câte un ceva nou”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu